ابتداء موتور سوخته با دقت باز شده و علت سوختن بررسی می گردد .
تهیه نقشه داخلی موتور و تعیین تعداد دور قطر سیم ها.
خارج کردن سیم های سوخته در حالت سرد .
تمیز کردن شیارها از لاک و عایق های سوخته
تعیین سلامت هسته ها (نباید ذوب شدگی در هیچ جای آنها دیده شود)
استفاده از عایق های مناسب و انعطاف پذیر آلمانی
قالب گیری و ساخت قالب مناسب
پیچیدن کلاف ها با استفاده از دستگاه اتوماتیک
جای گذاری و عایق بندی هر کلاف
سربندی و جوشکاری کلافها با استفاده از نقره در موتور های توان بالا و در موتور های توان پایین قلع
لاک کاری موتور به صورت گرم ودر شرایط خلاء
استفاده از دمایc 150 درجه جهت خشک کردن
نصب متعلقات موتور و تست نهایی در شرایط بی باری و بار داری